Giriş yap
Similar topics
Üye Paneli
Profiliniz Bilgiler Seçenekler İmza Avatar |
Sosyal Arkadaş ve Tanınmamış Üye listesi Grup |
Özel Mesaj Gelen Kutusu ÖM Gönder |
Gözlenmiş Konular |
Kimler hatta?
Toplam 19 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 19 Misafir :: 1 Arama motorlarıYok
Sitede bugüne kadar en çok 392 kişi 10.10.24 17:51 tarihinde online oldu.
En son konular
En bakılan konular
Istatistikler
Toplam 278 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: CANAN CAN
Kullanıcılarımız toplam 14129 mesaj attılar bunda 6601 konu
Arama
Kasım 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Cehennem Ebedi midir?:
.:. i R F @ N _ M E C L i S i .:. R @ H - i _ @ S K .:. :: (¯`·._.: DİNİ KONULAR VE BİLGİLER :._.·´¯) :: DİNİ BİLGİLER ve İSLAMİ YAZILAR
1 sayfadaki 1 sayfası
Cehennem Ebedi midir?:
Hak olan inanca göre, Cennet ve Cehennemin her ikisi de ebedidir. Kitap ve Sünnette buna ilişkin deliller çoktur. Bir diğer görüşe göre Cennet ebedi, Cehennem fanidir.
Tahavi akidesini şerh eden zat diyor ki: Bu selef ile haleften bir cemaatin görüşüdür. Bazı tefsir kitaplarıyla diğer Kitaplarda da yer almıştır.
Bir an olsun, böyle birşeyin varlığını kabul etsek bile, bu yalnızca müminlerden asi olan bir tabakaya özgüdür, yoksa kafirlerle ilgili değildir. Bunun Abdullah b. Ömer, İbn Mesud, Ebu Hureyre, Ebu Said ve başkalarından mutlak manada nakledilmiş olması da böyle bir tevili gösterir.
Ebul Izz der ki: Abd b. Humeyd meşhur tefsirinde kendi senediyle bunu Ömerden (r.a.) rivayet ediyor. Ömer(r.a.) şöyle söylemiştir: Eğer Cehennem halkı, Cehennem de aliç (çöl) kumu sayısınca kalacaklarını bilselerdi bu onlar için bir gün oradan çıkabileceklerine ilişkin bir zaman dilimi olurdu.(13) Ayrıca Cehm b. Safvan Cennet ve Cehennemin fani olduğunu söylemiştir. Ancak tüm Ehl-i Sünnet mezhebi onun bu görüşünü reddederek, bu inancından ötürü, onun küfre girdiğini belirtmişlerdir.
Mutezile mezhebinin sayılı bilginlerinden olan Ebul-Huzeyl Allaf da Cehmin bu görüşüne katılanlardandır.
Ebul İzz şöyle devam ediyor: Alimlerin, Cehennemin ebediliğiyle ilgili olarak farklı görüşleri vardır. Şimdi bu görüşlerden bazılannı sunalım:
a- Cehennemlikler belirli bir süre orada azap görecekler, daha sonra oradan çıkarılacaklar, onların yerine başkaları girecektir. Yahudilerden kaynaklanan bir görüştür. Yahudiler Rasulullaha (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) böyle bir görüş belirtince Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kendilerini bu görüşleri sebebiyle yalanlamıştır.4
Allah Celle Celâluhu şöyle buyurmuştur:
Bir de dediler ki: Sayılı birkaç gün dışında bize ateş dokunmayacaktır. De ki: Allahtan bu hususta bir söz mu aldınız? (Bakara: 2/80)
b- Cehennem halkı çıkacak, Cehennem, içinde hiç kimse kalmaksızın sonsuza dek devam edecektir.
c- Cehennem de bizzat yok olacaklar arasındadır. Çünkü o da sonradan yaratılmıştır. Bir şeyin sonradan yaratıldığı kesinlik kazanınca, o şeyin aynı zamanda baki kalması da imkansızdır. Bu görüş Cehm b. Safvan ile taraftarlarının görüşüdür. Bunlara göre, Cehennem ile Cennet arasında bu noktada herhangi bir fark yoktur. Nitekim daha önce de bu konuya değinilmişti.
Cehmin bu noktadaki şüphesi şöyle cevaplandırılmıştır:
Cennet ile Cehennemin baki kalmaları, bizzat kendi varlıklarıyla değil yüce Allahın baki kılmasıyladır.
d- Cehennem ehlinin hareketleri orada yok olur, hepsi cansızlara dönüşür, bununla birlikte acıyı da duyarlar. Bu da temelde Cehm ile aynı görüşü paylaştığı halde, bazı ikinci dcrecedeki hükümlerde Cehme muhalefet eden Ebul Hüzeyİin görüşüdür.
e- "Cehennemlikler Cehennemde azap görecek, daha sonra tabiatlrı değişip, ateş tabiatlı olacaklardır. Cehennem ateşi ile tabiatları aynı olacağından Cehennemde ateşten haz duyacaklatdlr. Bu da vahdet-i vücutçuların, lideri durmunda bulunan Muhiddin Arabinin görüşüdür. Bütün bu ileri sürülen görüşlerin batıl olduğu kesindir. Bu görüşler Kitap, Sünnet ve Ehl-i Sünnet vel-Cemaat mezhebine de aykırıdır.
Son görüşün batıl ve asılsız olduğunu gösteren deliller şunlardır: Allah Celle Celâluhu şöyle buyuruyor.
İçleri piştikçe azabı tatsınlar diye onlara başka deriler vereceğiz.(Nisa: 4/56)
Şimdi tadın (yaptıklarınızın tadını) size azaptan başka birşey arttırmayacağız. (Nebe:78/30)
Orada(cehennemde) onların azabları kendilerinden azab hafifletilmeyecektir. Onlar için sürekli bir azap vardır. Azap kendilerinden hiç hafifletilmeyecektir. Onlar azap içinde umutsuzdurlar! (şaşkındırlar) (Zuhruf: 43/75
Tahavi akidesini şerh eden zat diyor ki: Bu selef ile haleften bir cemaatin görüşüdür. Bazı tefsir kitaplarıyla diğer Kitaplarda da yer almıştır.
Bir an olsun, böyle birşeyin varlığını kabul etsek bile, bu yalnızca müminlerden asi olan bir tabakaya özgüdür, yoksa kafirlerle ilgili değildir. Bunun Abdullah b. Ömer, İbn Mesud, Ebu Hureyre, Ebu Said ve başkalarından mutlak manada nakledilmiş olması da böyle bir tevili gösterir.
Ebul Izz der ki: Abd b. Humeyd meşhur tefsirinde kendi senediyle bunu Ömerden (r.a.) rivayet ediyor. Ömer(r.a.) şöyle söylemiştir: Eğer Cehennem halkı, Cehennem de aliç (çöl) kumu sayısınca kalacaklarını bilselerdi bu onlar için bir gün oradan çıkabileceklerine ilişkin bir zaman dilimi olurdu.(13) Ayrıca Cehm b. Safvan Cennet ve Cehennemin fani olduğunu söylemiştir. Ancak tüm Ehl-i Sünnet mezhebi onun bu görüşünü reddederek, bu inancından ötürü, onun küfre girdiğini belirtmişlerdir.
Mutezile mezhebinin sayılı bilginlerinden olan Ebul-Huzeyl Allaf da Cehmin bu görüşüne katılanlardandır.
Ebul İzz şöyle devam ediyor: Alimlerin, Cehennemin ebediliğiyle ilgili olarak farklı görüşleri vardır. Şimdi bu görüşlerden bazılannı sunalım:
a- Cehennemlikler belirli bir süre orada azap görecekler, daha sonra oradan çıkarılacaklar, onların yerine başkaları girecektir. Yahudilerden kaynaklanan bir görüştür. Yahudiler Rasulullaha (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) böyle bir görüş belirtince Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kendilerini bu görüşleri sebebiyle yalanlamıştır.4
Allah Celle Celâluhu şöyle buyurmuştur:
Bir de dediler ki: Sayılı birkaç gün dışında bize ateş dokunmayacaktır. De ki: Allahtan bu hususta bir söz mu aldınız? (Bakara: 2/80)
b- Cehennem halkı çıkacak, Cehennem, içinde hiç kimse kalmaksızın sonsuza dek devam edecektir.
c- Cehennem de bizzat yok olacaklar arasındadır. Çünkü o da sonradan yaratılmıştır. Bir şeyin sonradan yaratıldığı kesinlik kazanınca, o şeyin aynı zamanda baki kalması da imkansızdır. Bu görüş Cehm b. Safvan ile taraftarlarının görüşüdür. Bunlara göre, Cehennem ile Cennet arasında bu noktada herhangi bir fark yoktur. Nitekim daha önce de bu konuya değinilmişti.
Cehmin bu noktadaki şüphesi şöyle cevaplandırılmıştır:
Cennet ile Cehennemin baki kalmaları, bizzat kendi varlıklarıyla değil yüce Allahın baki kılmasıyladır.
d- Cehennem ehlinin hareketleri orada yok olur, hepsi cansızlara dönüşür, bununla birlikte acıyı da duyarlar. Bu da temelde Cehm ile aynı görüşü paylaştığı halde, bazı ikinci dcrecedeki hükümlerde Cehme muhalefet eden Ebul Hüzeyİin görüşüdür.
e- "Cehennemlikler Cehennemde azap görecek, daha sonra tabiatlrı değişip, ateş tabiatlı olacaklardır. Cehennem ateşi ile tabiatları aynı olacağından Cehennemde ateşten haz duyacaklatdlr. Bu da vahdet-i vücutçuların, lideri durmunda bulunan Muhiddin Arabinin görüşüdür. Bütün bu ileri sürülen görüşlerin batıl olduğu kesindir. Bu görüşler Kitap, Sünnet ve Ehl-i Sünnet vel-Cemaat mezhebine de aykırıdır.
Son görüşün batıl ve asılsız olduğunu gösteren deliller şunlardır: Allah Celle Celâluhu şöyle buyuruyor.
İçleri piştikçe azabı tatsınlar diye onlara başka deriler vereceğiz.(Nisa: 4/56)
Şimdi tadın (yaptıklarınızın tadını) size azaptan başka birşey arttırmayacağız. (Nebe:78/30)
Orada(cehennemde) onların azabları kendilerinden azab hafifletilmeyecektir. Onlar için sürekli bir azap vardır. Azap kendilerinden hiç hafifletilmeyecektir. Onlar azap içinde umutsuzdurlar! (şaşkındırlar) (Zuhruf: 43/75
EyLüL- BAĞIMLI ÜYEMİZ
.:. i R F @ N _ M E C L i S i .:. R @ H - i _ @ S K .:. :: (¯`·._.: DİNİ KONULAR VE BİLGİLER :._.·´¯) :: DİNİ BİLGİLER ve İSLAMİ YAZILAR
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
22.09.23 10:37 tarafından RıZa BeRKaN
» Namazı terk eden adam dinini bitirmiştir!
12.01.23 12:26 tarafından RıZa BeRKaN
» Muhammed sen canımın cananısın Muhammed sen gözümün ışığısın Muhammed
12.01.23 10:10 tarafından RıZa BeRKaN
» ÇAĞIMIZIN HASTALIĞI : ACELECİLİK …!!!
17.11.22 17:23 tarafından RıZa BeRKaN
» i M a N i L e G ö N D e R B i Z i
11.10.22 18:29 tarafından RıZa BeRKaN
» Hazreti Ömer'den (r.a) birbirinden kıymetli 18 nasihat...
11.10.22 18:22 tarafından RıZa BeRKaN
» EN BÜYÜK KABADAYI'LIK EFENDİLİK'TİR
11.10.22 18:00 tarafından RıZa BeRKaN
» Hep yolcuyuz böyle gelir gideriz. Dünya senin vatanın mı yurdun mu?
11.10.22 12:00 tarafından RıZa BeRKaN
» Sadece Kur’an Yeter mi ? KUR'AN YETER DİYENLERE
11.10.22 10:35 tarafından RıZa BeRKaN
» İNCEDEN İNCEYE GİYDİRİYORLAR SİZE MÜSLÜMANLAR
11.10.22 8:35 tarafından RıZa BeRKaN
» Recep Tayyip Erdoğan EVET O bir #DünyaLideri
11.10.22 8:11 tarafından RıZa BeRKaN
» Zordur kurban zordur, ayrılık zordur...
11.10.22 8:03 tarafından RıZa BeRKaN
» Allah ve Rasulü için göz yaşı dökenlere selâm olsun.
11.10.22 7:57 tarafından RıZa BeRKaN
» 2 MiLYaR TaKiPÇiSi VaR
11.10.22 7:34 tarafından RıZa BeRKaN
» Ne NeDiR?
20.01.22 11:54 tarafından RıZa BeRKaN
» ÖĞÜT VEREN AYETLER
20.01.22 10:58 tarafından RıZa BeRKaN
» Faizcileri deşifre edeceğiz.. Takip edeceğiz..
22.10.21 13:26 tarafından RıZa BeRKaN
» ANLAMSIZLIK HASTALIĞI: ANoMİ ‼
11.10.21 11:49 tarafından RıZa BeRKaN
» Mustafa Özcan Güneşdoğdu Rabbim Sana Sığınırım
11.10.21 11:46 tarafından RıZa BeRKaN
» Zengin Tüccar ve 4 eşi hikayesi.
11.10.21 11:41 tarafından RıZa BeRKaN