Giriş yap
Similar topics
Üye Paneli
Profiliniz Bilgiler Seçenekler İmza Avatar |
Sosyal Arkadaş ve Tanınmamış Üye listesi Grup |
Özel Mesaj Gelen Kutusu ÖM Gönder |
Gözlenmiş Konular |
Kimler hatta?
Toplam 181 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 181 Misafir :: 1 Arama motorlarıYok
Sitede bugüne kadar en çok 392 kişi 10.10.24 17:51 tarihinde online oldu.
En son konular
En bakılan konular
Istatistikler
Toplam 278 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: CANAN CAN
Kullanıcılarımız toplam 14129 mesaj attılar bunda 6601 konu
Arama
Kasım 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Tasavvuf mutlaka gerekli midir?
.:. i R F @ N _ M E C L i S i .:. R @ H - i _ @ S K .:. :: (¯`·._.: İSLAMİ İLİMLER :._.·´¯) :: TASAVVUF
1 sayfadaki 1 sayfası
Tasavvuf mutlaka gerekli midir?
TASAVVUF [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] SORU: Tasavvuf mutlaka gerekli midir? CEVAP: Evet, gereklidir. Çünkü: (Kad efleha men zekkâhâ. Ve kad hâbe men dessâhâ) buyruluyor ayet-i kerimede... "Nefsini terbiye eden felâh bulacak; terbiye etmeyen mahvolacak, peri?an olacak!" O zaman terbiye etmek mutlaka gerekli!.. Terbiye nerde oluyor?.. Torna tezgâh?na m? sokaca??z, marangoz h?zar?na m? verece?iz?.. Hay?r!.. Tekkeye gelecek, kötü huylar? atacak, iyi huylar? alacak, iyi insan olacak!.. O halde tasavvuf gerekli... SORU: Tasavvufu, "Nafile ibadetlerin organize edilmi? bir ?eklidir." diye tan?mlayabilir miyiz? CEVAP: Hay?r! Tasavvuf, nafile ibadetlerin organize edilmi? bir ?ekli de?ildir. Bazan nafile ibadeti bile b?rak?r mutasavv?f... Bizim büyüklerimiz diyor ki: "?nsana hizmet bahis konusu oldu?u zaman, nafile ibadeti terkederiz. Çünkü, nafile ibadet insan?n ferdî kazanc?d?r. Ama, ba?kas?na hizmet topluma kazançt?r; bunun sevab? çoktur." ?brâhim (AS) Kâbe'yi binâ etti?i zaman, dört kö?esinde biner rekât namaz k?lm??. Demi? ki: "--?badet ettim. Bunu be?endin mi yâ Rabbi?.. Sana yapabilece?im bundan daha sevgili bir ibadet var m??.." "--Evet yâ ?brâhim! Bir fakirin kursa??nda bir lokma ekmek..." buyurmu?. Demek ki, ?ahsen sen ibadet ediyorsun, faydas? sana... Ama ba?kas?na faydal? bir ?ey yapt???n zaman, onun k?ymeti daha yüksek oluyor, nafile ibadetten önce geliyor. Onun için, tasavvufta hizmet esas oldu?undan, hürmet esas oldu?undan, böyle bir nafile ibadetlerin organize edilmi? ?ekli diyemeyiz. Aksine, gece gündüz çok nafile ibadet eden insanlar vard?r, onlara âbid diyor mutasavv?flar... Ama âbidlik, tasavvufun a?a?? mertebesidir. En a?a?? mertebesi âbidlik mertebesi... Ondan sonra, zâhidlik mertebesi geliyor, ondan sonra âriflik mertebesi geliyor, ondan sonra a??k-? sâd?klar?n mertebesi geliyor. Allah'? seven, Allah taraf?ndan sevilenlerin mertebesi... Yüksek mertebe bu oluyor. | |||
EyLüL- BAĞIMLI ÜYEMİZ
Geri: Tasavvuf mutlaka gerekli midir?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]SORU: Tasavvufta tebli?e bak?? aç?s? nedir; misallerle aç?klar m?s?n?z?
CEVAP: Tebli? demek; ?slâmiyet'i birisine anlatmak, onun müslüman olmas?n? sa?lamak... Tasavvufun en mühim faaliyetlerinden birisi budur. ?r?âd ve tebli?... Zâten tasavvufun büyü?ü olan ?eyhe, mür?id derler. Yâni, ir?âd eden kimse...
Misâl istiyorsan?z Yesevî dervi?leridir, Horasan erenleridir. Horasan'? b?rakm??lar, bu diyarlar? müslüman etmi?ler. ?slâm'? bu diyarlara yaym??lar. Sava?mak gerekti?i zaman sava?m??lar, anlatmak gerekti?i zaman anlatm??lar, ö?retmek gerekti?i zaman ö?retmi?ler.
Bizimkilerin prensibi ?udur: Gündüz çal??mak, kazanmak, hizmet vs. Gece ibadet... Bu tarzda gayret göstermi?lerdir. Biliyorsunuz ?mam-? Gazâlî tasavvufun me?hurlar?ndan birisidir. Bir medresesi vard?; orada profesörlük yap?yordu, talebe yeti?tiriyordu. Medresesinin kar??s?nda da tekke vard?; orda da tasavvufî e?itim yap?yordu. Böyle olmu?tur.
Bizim tasavvuf büyüklerinin ço?u, ayn? zamanda büyük müderristir, profesördür. Meselâ, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî müderristi. ?mam-? Gazâlî müderristi. Sonra, Ankara'l? Hac? Bayrâm-? Velî müderristi; ?imdi müze olarak kullan?lan medresede müderrislik yap?yordu. Ondan sonra tasavvufa intisab etti. Hepsi ayn? zamanda ö?retmendir, profesördür, ilimle me?gul olan insand?r. Kur'an tefsiri yazm??t?r, hadis kitab? yazm??t?r, f?k?h kitab? yazm??t?r. Dinde bilgili insanlard?r, üstad insanlard?r. Gerçekten deryâ gibi bilgisi olan insanlard?r.
Yusuf-u Hemedânî Hazretleri --rivâyet ediliyor ki-- doksanbin mecûsîyi müslüman etmi?. Kap? kap? gidermi?, ?slâm'? anlat?rm??; mecûsîyi, ate?peresti ?slâm'a çekermi?. Fuat Köprülü'nün ?lk Mutasavv?flar isimli eserinde vard?r Yusuf-u Hemedânî... Ahmed-i Yesevî Hazretleri'nin hocas? oluyor.
Ahmed-i Yesevî Hazretleri de tarikat? ondan ald?ktan sonra bütün Türkistan ve Sibirya bozk?rlar?ndaki göçebelere, Türkçe konu?an kavimlere ?slâm'? yaym??t?r.
Sonra, Çe?tî Tarikat? Hindistan'a yaym??t?r ?slâmiyeti... Hindular?n müslüman olmas?na sebep olmu?tur. Sunûsî Tarikat? Afrika'da, Sudan'da yaym??t?r. Bir çok gayrimüslimin ?slâm'a gelmesinde en büyük eme?i olan, en büyük katk?y? sa?layan mutasavv?flard?r.
SORU: Bir ki?inin iman?na vesîle olmak, binlerce feyz ve zevke göre daha üstün müdür?
CEVAP: Bir kimse, bir insan?n imana gelmesine sebep oldu mu, onun yapt??? sevaplar?n misli kendi defterine yaz?l?yor. O bak?mdan iyidir. ?ahsen, ferdî olarak çal??mak yerine, ba?ka insanlar?n do?ru yola gelmesine çal??mak, büyüklerimizin bize emridir. Hizmet diyoruz biz buna... Müslümanlara her yönden hizmet etmek; onlar?n imana gelmesine, ?slâm'? ö?renmesine, maddî mânevî s?k?nt?lar?n?n çözümlenmesine ko?mak çok sevapt?r. Bunu, tasavvuf olarak biz söylüyoruz.
Amma, bunu tasavvufa kar?? bir tez olarak ortaya koymak çok yanl??t?r, ?eytânî bir ?eydir. Yâni:
--Sen mutasavv?f olma!..
--E, ne olacak?..
--Ba?kas?n?n imana gelmesine çal??!..
Yok öyle ?ey!.. Oldu mu ?imdi?.. ?nsan neden mutasavv?f oluyor?.. ?yi müslüman olmak için... Niye tasavvuf yoluna giriyor?.. Takvâ sahibi olup, kalbini nurland?r?p iyi müslüman olmak için... ?yi müslüman, müslümanlara daha faydal? i?ler yap?yor. Tarih boyunca böyle olmu?. Kendisi iyi olmad??? zaman ba?kas?na da faydal? olmuyor, zararl? oluyor.
Tasavvufî bir e?itim görmedi mi; insan?n cihad? da cihad olmuyor, ir?âd? da ir?ad olmuyor. Kendisi sa?lam olmuyor çünkü...
--Briketten gökdelen yap?ld???n? duydunuz mu?.. Var m? bir bilen?..
--Yok!..
--Var m? bir gören?..
--Yok!..
--Neden?..
--Briket yük ta??maz hocam!..
--Pek gökdeleni neyle yap?yorlar?..
--Çelik konsrüksiyonla yap?yorlar. Çelikleri birbirlerine ba?l?yorlar; yukar?ya do?ru ölçülü, hesapl?, sa?lam çelik kontrenlerle gökdeleni yap?yorlar 115, 120 katl?... Beton bile yapm?yor.
Onun için, sa?lam müslüman olmadan faydal? i? yapmak mümkün olmuyor.
Pakistan'?n alimlerinden Mevdûdî vard?. O bir kitab?nda yazm?? diyor ki: "Biz bu ülkede iyi yeti?memi? müslümanlardan çok zarar gördük." diyor. Çünkü, yar?m yamalak yeti?ti?i için, abuk sabuk olur. Bizim Türkiye'de de böyle... Dergilerde, gazetelerde lise tahsilli, Arapça bilmez, ?slâmî bilgisi derin de?il... Herkes ç?km??, ?slâm hakk?nda bir ?ey yaz?yor. Yalan yanl?? ?eyler yaz?yor, kendisi de sap?t?yor, halk? da sapt?r?yor.
Onun için sa?lam müslüman olmak lâz?m!.. "Ben halk? ir?ad edece?im!" diye, tasavvuftan kaçmak olmaz; kendisi adam olmay?nca, ba?kas?n? adam etmek mümkün olmad???ndan...
Böylece as?l kendisini kurtaracak ilaçlardan kaçm?? oluyor.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Du@ iLe [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
CEVAP: Tebli? demek; ?slâmiyet'i birisine anlatmak, onun müslüman olmas?n? sa?lamak... Tasavvufun en mühim faaliyetlerinden birisi budur. ?r?âd ve tebli?... Zâten tasavvufun büyü?ü olan ?eyhe, mür?id derler. Yâni, ir?âd eden kimse...
Misâl istiyorsan?z Yesevî dervi?leridir, Horasan erenleridir. Horasan'? b?rakm??lar, bu diyarlar? müslüman etmi?ler. ?slâm'? bu diyarlara yaym??lar. Sava?mak gerekti?i zaman sava?m??lar, anlatmak gerekti?i zaman anlatm??lar, ö?retmek gerekti?i zaman ö?retmi?ler.
Bizimkilerin prensibi ?udur: Gündüz çal??mak, kazanmak, hizmet vs. Gece ibadet... Bu tarzda gayret göstermi?lerdir. Biliyorsunuz ?mam-? Gazâlî tasavvufun me?hurlar?ndan birisidir. Bir medresesi vard?; orada profesörlük yap?yordu, talebe yeti?tiriyordu. Medresesinin kar??s?nda da tekke vard?; orda da tasavvufî e?itim yap?yordu. Böyle olmu?tur.
Bizim tasavvuf büyüklerinin ço?u, ayn? zamanda büyük müderristir, profesördür. Meselâ, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî müderristi. ?mam-? Gazâlî müderristi. Sonra, Ankara'l? Hac? Bayrâm-? Velî müderristi; ?imdi müze olarak kullan?lan medresede müderrislik yap?yordu. Ondan sonra tasavvufa intisab etti. Hepsi ayn? zamanda ö?retmendir, profesördür, ilimle me?gul olan insand?r. Kur'an tefsiri yazm??t?r, hadis kitab? yazm??t?r, f?k?h kitab? yazm??t?r. Dinde bilgili insanlard?r, üstad insanlard?r. Gerçekten deryâ gibi bilgisi olan insanlard?r.
Yusuf-u Hemedânî Hazretleri --rivâyet ediliyor ki-- doksanbin mecûsîyi müslüman etmi?. Kap? kap? gidermi?, ?slâm'? anlat?rm??; mecûsîyi, ate?peresti ?slâm'a çekermi?. Fuat Köprülü'nün ?lk Mutasavv?flar isimli eserinde vard?r Yusuf-u Hemedânî... Ahmed-i Yesevî Hazretleri'nin hocas? oluyor.
Ahmed-i Yesevî Hazretleri de tarikat? ondan ald?ktan sonra bütün Türkistan ve Sibirya bozk?rlar?ndaki göçebelere, Türkçe konu?an kavimlere ?slâm'? yaym??t?r.
Sonra, Çe?tî Tarikat? Hindistan'a yaym??t?r ?slâmiyeti... Hindular?n müslüman olmas?na sebep olmu?tur. Sunûsî Tarikat? Afrika'da, Sudan'da yaym??t?r. Bir çok gayrimüslimin ?slâm'a gelmesinde en büyük eme?i olan, en büyük katk?y? sa?layan mutasavv?flard?r.
SORU: Bir ki?inin iman?na vesîle olmak, binlerce feyz ve zevke göre daha üstün müdür?
CEVAP: Bir kimse, bir insan?n imana gelmesine sebep oldu mu, onun yapt??? sevaplar?n misli kendi defterine yaz?l?yor. O bak?mdan iyidir. ?ahsen, ferdî olarak çal??mak yerine, ba?ka insanlar?n do?ru yola gelmesine çal??mak, büyüklerimizin bize emridir. Hizmet diyoruz biz buna... Müslümanlara her yönden hizmet etmek; onlar?n imana gelmesine, ?slâm'? ö?renmesine, maddî mânevî s?k?nt?lar?n?n çözümlenmesine ko?mak çok sevapt?r. Bunu, tasavvuf olarak biz söylüyoruz.
Amma, bunu tasavvufa kar?? bir tez olarak ortaya koymak çok yanl??t?r, ?eytânî bir ?eydir. Yâni:
--Sen mutasavv?f olma!..
--E, ne olacak?..
--Ba?kas?n?n imana gelmesine çal??!..
Yok öyle ?ey!.. Oldu mu ?imdi?.. ?nsan neden mutasavv?f oluyor?.. ?yi müslüman olmak için... Niye tasavvuf yoluna giriyor?.. Takvâ sahibi olup, kalbini nurland?r?p iyi müslüman olmak için... ?yi müslüman, müslümanlara daha faydal? i?ler yap?yor. Tarih boyunca böyle olmu?. Kendisi iyi olmad??? zaman ba?kas?na da faydal? olmuyor, zararl? oluyor.
Tasavvufî bir e?itim görmedi mi; insan?n cihad? da cihad olmuyor, ir?âd? da ir?ad olmuyor. Kendisi sa?lam olmuyor çünkü...
--Briketten gökdelen yap?ld???n? duydunuz mu?.. Var m? bir bilen?..
--Yok!..
--Var m? bir gören?..
--Yok!..
--Neden?..
--Briket yük ta??maz hocam!..
--Pek gökdeleni neyle yap?yorlar?..
--Çelik konsrüksiyonla yap?yorlar. Çelikleri birbirlerine ba?l?yorlar; yukar?ya do?ru ölçülü, hesapl?, sa?lam çelik kontrenlerle gökdeleni yap?yorlar 115, 120 katl?... Beton bile yapm?yor.
Onun için, sa?lam müslüman olmadan faydal? i? yapmak mümkün olmuyor.
Pakistan'?n alimlerinden Mevdûdî vard?. O bir kitab?nda yazm?? diyor ki: "Biz bu ülkede iyi yeti?memi? müslümanlardan çok zarar gördük." diyor. Çünkü, yar?m yamalak yeti?ti?i için, abuk sabuk olur. Bizim Türkiye'de de böyle... Dergilerde, gazetelerde lise tahsilli, Arapça bilmez, ?slâmî bilgisi derin de?il... Herkes ç?km??, ?slâm hakk?nda bir ?ey yaz?yor. Yalan yanl?? ?eyler yaz?yor, kendisi de sap?t?yor, halk? da sapt?r?yor.
Onun için sa?lam müslüman olmak lâz?m!.. "Ben halk? ir?ad edece?im!" diye, tasavvuftan kaçmak olmaz; kendisi adam olmay?nca, ba?kas?n? adam etmek mümkün olmad???ndan...
Böylece as?l kendisini kurtaracak ilaçlardan kaçm?? oluyor.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Du@ iLe [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
EyLüL- BAĞIMLI ÜYEMİZ
Geri: Tasavvuf mutlaka gerekli midir?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]SORU: Said-i Nursî (Rh.A), devrin tasavvuf devri de?il de iman? muhafaza ve kurtarma devri oldu?unu müteaddit defalar zikretmi?; bunu yorumlar m?s?n?z?
CEVAP: Said-i Nursî merhûmun, bizim Gümü?hâneli Ahmed Ziyâeddîn Hazretleri'ne üstad?m dedi?inin ?ahitleri var... Sa? ?ahitleri var: Samsun'da Mustafa Ba???lay?c?, Eski?ehir'de Abdülvahab?n babas?... Bizzat Said-i Nursî'yle görü?üp anlatt?klar? ?eyler var...
Meselâ, Gümü?hâne'lidir söyledi?im ?ah?s... "Nerelisin evlât?" demi? Said-i Nursî merhum kendisine... "Gümü?hâne'liyim!" deyince, "Hocam?n memleketindensin..." diyerek aç?kça Gümü?hâneli Hocam?z'a ba?l? oldu?unu söylemi?.
Benim hocam Mehmed Zâhid-i Bursevî'ye de, bir muhakemesi oldu?u zaman gelmi? oldu?unu hocam bana nakletmi?ti. "Hocam, ben de Evrâd-? Bahâiyye'yi --Bahâeddîn-i Nak??bend Hazretleri'nin evrad?n?-- okuyorum." dedi?ini; "Bana dua edin, bugün mahkememiz var!" dedi?ini söylüyorlar.
Ayr?ca Mustafa Ba???lay?c?'n?n da, ba?l? oldu?una dair hat?ralar? var... Kendisinin tasavvufa ba?l?l??? vard?r; bir... ?kincisi iman? kurtarma ve muhafaza, ma'rifetullah'a ermek, mü'min-i kâmil olmak, zâten tasavvufun i?idir.
O bak?mdan ya bu sözü söylemedi üstâd; ya da söylediyse, "?u s?rada böyle bir ?eyhe ba?lanmay?n da, benim tavsiyelerimi tutun! Çok acil bir durum içindeyiz. ?u risâleleri okuyun, yaz?n; böyle bir çal??ma yapal?m!" demi? olabilir.
SORU: Tasavvufun modernizasyondan etkilenmesi ne derecededir? Sizin tasavvufu modern dünyaya adapte etti?iniz söyleniyor; bu ne derecede do?rudur?
CEVAP: Tasavvufta modernizasyon diye bir ?ey sezmiyorum ben, tasavvufun içinde... Tasavvufun kendisi ter ü tâzedir, bayatlamam??t?r, bozuk de?ildir ki, modernizasyonu olsun.
Yaln?z, biz daha ziyâde Nak?î, Kadirî, Çe?tî, Sühreverdî, Kübrevî Tarikatlar? yoluyla gelmi? bir an'aneye ba?l?y?z. Bizim yolumuzda, Kur'an-? Kerim'e ve sünnet-i seniyyeye ba?l?l?k çok önemlidir. Biz tasavvuf içinde sünnet-i seniyyeye ba?l?l??? etkili hale getirmeye çal???yoruz. Bid'atlere kar??, sünnet-i seniyye'ye gelmeye yönelik çal??malara önem veriyoruz.
Baz?lar? da bizi bu yönden suçluyor. Meselâ, Hürriyet Gazetesi'nin ç?kard??? tarikatlar ve tasavvufla ilgili küçük bir kitap var; herhalde Ya?ar Nûrî Öztürk yazm??. Orda Bektâ?îli?i medhediyor: "Güzeldir, kad?n erkek bir aradad?r. ?çki hususunda ve sâirede de müsamahas? vard?r... Mevlevîlik güzeldir, mûsikîye müsaade etmi?tir. Dönüyorlar, bir çe?it dans yap?yorlar. Raks vs. câiz gibi oluyor. Ney var, çalg? var..." filân diye. Ama bizim Nak?îli?e filân biraz çatm??: "Bunlar yobazd?r, gericidir. ?nk?laplara kar?? ç?kan falan ?ah?s, filânca ?ah?s bunlardand?r." gibi sözler söyler söylüyor.
Onlar?n da bir çe?it ?ahitli?idir bu sözleri ki, biz sünnet-i seniyyeye uygun hareket etmek istiyoruz. Yapmak istedi?imiz budur. Yoksa, ?slâm'dan gayri bir tesiri tasavvufun içine getirmekten, modernizasyon veya reform ad? alt?nda böyle bir ?ey yapmaktan Allah'a s???n?r?z. Biz Rasûlüllah (SAS)'in hayat?n?n ana esaslar?na göre ya?amay? istiyoruz, onu uygun görüyoruz. Kur'an'a göre ya?amay? uygun görüyoruz.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Du@ iLe [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
CEVAP: Said-i Nursî merhûmun, bizim Gümü?hâneli Ahmed Ziyâeddîn Hazretleri'ne üstad?m dedi?inin ?ahitleri var... Sa? ?ahitleri var: Samsun'da Mustafa Ba???lay?c?, Eski?ehir'de Abdülvahab?n babas?... Bizzat Said-i Nursî'yle görü?üp anlatt?klar? ?eyler var...
Meselâ, Gümü?hâne'lidir söyledi?im ?ah?s... "Nerelisin evlât?" demi? Said-i Nursî merhum kendisine... "Gümü?hâne'liyim!" deyince, "Hocam?n memleketindensin..." diyerek aç?kça Gümü?hâneli Hocam?z'a ba?l? oldu?unu söylemi?.
Benim hocam Mehmed Zâhid-i Bursevî'ye de, bir muhakemesi oldu?u zaman gelmi? oldu?unu hocam bana nakletmi?ti. "Hocam, ben de Evrâd-? Bahâiyye'yi --Bahâeddîn-i Nak??bend Hazretleri'nin evrad?n?-- okuyorum." dedi?ini; "Bana dua edin, bugün mahkememiz var!" dedi?ini söylüyorlar.
Ayr?ca Mustafa Ba???lay?c?'n?n da, ba?l? oldu?una dair hat?ralar? var... Kendisinin tasavvufa ba?l?l??? vard?r; bir... ?kincisi iman? kurtarma ve muhafaza, ma'rifetullah'a ermek, mü'min-i kâmil olmak, zâten tasavvufun i?idir.
O bak?mdan ya bu sözü söylemedi üstâd; ya da söylediyse, "?u s?rada böyle bir ?eyhe ba?lanmay?n da, benim tavsiyelerimi tutun! Çok acil bir durum içindeyiz. ?u risâleleri okuyun, yaz?n; böyle bir çal??ma yapal?m!" demi? olabilir.
SORU: Tasavvufun modernizasyondan etkilenmesi ne derecededir? Sizin tasavvufu modern dünyaya adapte etti?iniz söyleniyor; bu ne derecede do?rudur?
CEVAP: Tasavvufta modernizasyon diye bir ?ey sezmiyorum ben, tasavvufun içinde... Tasavvufun kendisi ter ü tâzedir, bayatlamam??t?r, bozuk de?ildir ki, modernizasyonu olsun.
Yaln?z, biz daha ziyâde Nak?î, Kadirî, Çe?tî, Sühreverdî, Kübrevî Tarikatlar? yoluyla gelmi? bir an'aneye ba?l?y?z. Bizim yolumuzda, Kur'an-? Kerim'e ve sünnet-i seniyyeye ba?l?l?k çok önemlidir. Biz tasavvuf içinde sünnet-i seniyyeye ba?l?l??? etkili hale getirmeye çal???yoruz. Bid'atlere kar??, sünnet-i seniyye'ye gelmeye yönelik çal??malara önem veriyoruz.
Baz?lar? da bizi bu yönden suçluyor. Meselâ, Hürriyet Gazetesi'nin ç?kard??? tarikatlar ve tasavvufla ilgili küçük bir kitap var; herhalde Ya?ar Nûrî Öztürk yazm??. Orda Bektâ?îli?i medhediyor: "Güzeldir, kad?n erkek bir aradad?r. ?çki hususunda ve sâirede de müsamahas? vard?r... Mevlevîlik güzeldir, mûsikîye müsaade etmi?tir. Dönüyorlar, bir çe?it dans yap?yorlar. Raks vs. câiz gibi oluyor. Ney var, çalg? var..." filân diye. Ama bizim Nak?îli?e filân biraz çatm??: "Bunlar yobazd?r, gericidir. ?nk?laplara kar?? ç?kan falan ?ah?s, filânca ?ah?s bunlardand?r." gibi sözler söyler söylüyor.
Onlar?n da bir çe?it ?ahitli?idir bu sözleri ki, biz sünnet-i seniyyeye uygun hareket etmek istiyoruz. Yapmak istedi?imiz budur. Yoksa, ?slâm'dan gayri bir tesiri tasavvufun içine getirmekten, modernizasyon veya reform ad? alt?nda böyle bir ?ey yapmaktan Allah'a s???n?r?z. Biz Rasûlüllah (SAS)'in hayat?n?n ana esaslar?na göre ya?amay? istiyoruz, onu uygun görüyoruz. Kur'an'a göre ya?amay? uygun görüyoruz.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve Du@ iLe [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
EyLüL- BAĞIMLI ÜYEMİZ
.:. i R F @ N _ M E C L i S i .:. R @ H - i _ @ S K .:. :: (¯`·._.: İSLAMİ İLİMLER :._.·´¯) :: TASAVVUF
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
22.09.23 10:37 tarafından RıZa BeRKaN
» Namazı terk eden adam dinini bitirmiştir!
12.01.23 12:26 tarafından RıZa BeRKaN
» Muhammed sen canımın cananısın Muhammed sen gözümün ışığısın Muhammed
12.01.23 10:10 tarafından RıZa BeRKaN
» ÇAĞIMIZIN HASTALIĞI : ACELECİLİK …!!!
17.11.22 17:23 tarafından RıZa BeRKaN
» i M a N i L e G ö N D e R B i Z i
11.10.22 18:29 tarafından RıZa BeRKaN
» Hazreti Ömer'den (r.a) birbirinden kıymetli 18 nasihat...
11.10.22 18:22 tarafından RıZa BeRKaN
» EN BÜYÜK KABADAYI'LIK EFENDİLİK'TİR
11.10.22 18:00 tarafından RıZa BeRKaN
» Hep yolcuyuz böyle gelir gideriz. Dünya senin vatanın mı yurdun mu?
11.10.22 12:00 tarafından RıZa BeRKaN
» Sadece Kur’an Yeter mi ? KUR'AN YETER DİYENLERE
11.10.22 10:35 tarafından RıZa BeRKaN
» İNCEDEN İNCEYE GİYDİRİYORLAR SİZE MÜSLÜMANLAR
11.10.22 8:35 tarafından RıZa BeRKaN
» Recep Tayyip Erdoğan EVET O bir #DünyaLideri
11.10.22 8:11 tarafından RıZa BeRKaN
» Zordur kurban zordur, ayrılık zordur...
11.10.22 8:03 tarafından RıZa BeRKaN
» Allah ve Rasulü için göz yaşı dökenlere selâm olsun.
11.10.22 7:57 tarafından RıZa BeRKaN
» 2 MiLYaR TaKiPÇiSi VaR
11.10.22 7:34 tarafından RıZa BeRKaN
» Ne NeDiR?
20.01.22 11:54 tarafından RıZa BeRKaN
» ÖĞÜT VEREN AYETLER
20.01.22 10:58 tarafından RıZa BeRKaN
» Faizcileri deşifre edeceğiz.. Takip edeceğiz..
22.10.21 13:26 tarafından RıZa BeRKaN
» ANLAMSIZLIK HASTALIĞI: ANoMİ ‼
11.10.21 11:49 tarafından RıZa BeRKaN
» Mustafa Özcan Güneşdoğdu Rabbim Sana Sığınırım
11.10.21 11:46 tarafından RıZa BeRKaN
» Zengin Tüccar ve 4 eşi hikayesi.
11.10.21 11:41 tarafından RıZa BeRKaN