İrfan Meclisi & Rah-ı Aşk

Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Ey İnsan

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Ey İnsan Bir C.tesi 3 Nis. 2010 - 7:34

Seydanur

avatar
ÇALIŞKAN ÜYEMİZ
ÇALIŞKAN ÜYEMİZ


Ey İnsan


Kur'an'da, müteaddit âyetlerde iki şey özellikle vurgulanır: Birisi, insanın zaaf halidir. O, yoktan varedilmiştir... Varedilişinde hiçbir dahli yoktur. Üstelik, varlığının ilk maddesi bir damla sudan ibarettir. Üstelik, varlığının devamı da, kendi iradesi içinde değildir. Kullandığı bütün zatî melekeler, iradesi dışında bünyesinde derc edilmiştir. Kendi kendine malik değildir.

Kur'an'da vurgulanan ikinci husus, Allah Teâlâ'nın kudretidir. Kâinatta tecelli eden de O'nun kudretidir, insanda tecelli eden de... O "ol" der ve olur. Her şey olur. zerre'den kürreye her şey...

Kur'an bu iki hususu, birbiriyle alâkalı olarak serdeder.

İnsanın zaafı Allah'ın kudretine merbuttur. İnsanla ilgili her artı, Allah'ın kudretinin eseridir. Yaratılış ve sonradan çoğalış, bir su damlacığının içindeki özden ete kemiğe bürünüş, düşünceye ve kalbe yükseliş... Hepsi Allah Teâla'nın kudret pınarının eseri... Tohumda ağaç ve meyve saklı, bir damlacık suda ise insan... Gözleri, kulakları, elleri, beyni, dimağı, kalbi, rüyaları, inançları, düşünceleri ile insan... Kadın ve erkeğin yüreklerine konan sevgide insanı saklamış Allah Teâlâ...

"Biz yarattık" diyor Allah Teâlâ...

Üstelik insanın ilk maddesini vurgulayarak... Bir su damlacığı... Şöyle atılıveren bir su damlacığı... İnsanın gözü, kulağı, kalbi, sevgileri, korkuuları nerde, o su damlacığı nerde? Nasıl oldu bütün bunlar, bir su damlacığından nasıl bir göz teşekkül etti? Sanki insanı ısrarla götürüp getiriyor su damlacığının dünyasına...

Neden böyle bir alâkada ısrar ediyor Kur'an?

İnsanın, Rabbi ile ilişkisini idrak etmesi için... Bu idraki istiyor.

Bir zihnî murakabe içine çekmek istiyor insanı bu konuda...

"Niye istiyor?"u anlamaya çalışabilir, ama hiçbir şey anlamaya muvaffak olamasa da, kendisinden bunun istendiğinin farkında olmalı insan Kur'an mantığına göre...

Çünkü, Yaratan'ın talebi bu...

Kur'an'da insanın Allah'la ilişkisinde yanlışlara düşülmemesi noktasında ikaz için belki de bunca vurgu vardır insanın zaafı ve Allah'ıın kudreti üzerine...

İnsanın kendi konumunu idrakte zihnî bulanıklığa düşebileceği ihtimaliyle, onun kullanabileceği imkânlar sayılıp dökülmüş, ama bunların hepsinde, hayat dahil, bir sonluluk zaafı bulunduğu bildirilmiştir. İnsanın hiçbir hesabı sonsuz değildir. Hiçbir hesabı mutlak değildir. Nasıl varoluşunda başka şartlar gerekmişse, geleceğe yönelik planlarında da hep olabilirlikle-olmayabilirlik müsavidir.

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz